"Παύλος απόστολος Χριστού Ιησού δια θελήματος Θεού τοις αγίοις τοις ούσιν έν Εφέσω και πιστούς εν Χριστώ Ιησού, χάρις υμίν και ειρήνη από θεού πατρός ημών και κυρίου Ιησού Χριστού"Εφεσίους 1,1-2.
Η επιστολή απευθύνεται πρός τους αγίους που ζούνε στην Έφεσο. Στην Κ.Δ οι χριστιανοί καλούνται "άγιοι". Η ονομασία αυτή δηλώνει από τη μια μεριά μια καινούρια κατάσταση , το διαχωρισμό των χριστιανών με τη χάρη του θεού από την αμαρτία του κόσμου, και από την άλλη το στόχο της καινούριας αυτής καταστάσεως, την προσπάθεια να μοιάσουν τον Θεό. Η αγιότητα αποτελεί πάντα ουσιαστικό γνώρισμα της εκκλησίας. Εάν η εκκλησία δεν διαφέρει του κόσμου αλλά συμπορεύεται με τις αμαρτωλές εκδηλώσεις του, τούτο οδηγεί στην υπόνοια ότι συσχηματίζεται με τις δυνάμεις του κόσμου τούτου και δεν ακολουθεί την εντολή του θεμελιωτή της.Βέβαια η διαφοροποίηση των μελών της εκκλησίας δεν έχει ούτε την έννοια της αποκοπής από τη ζωή μέσα στο κόσμο ούτε της φαρισαικής επάρσεως περί υπεροχής τους, αλλά έχει την έννοια της προσπάθειας αποχής από την αμαρτία. Αυτό άλλωστε ζητάει κι ο Ιησούς για τους μαθητές του και για τους πιστούς γενικότερα κατά την Αρχιερατική προσευχή στο Θεό Πατέρα "Ουκ ερωτώ ίνα άρης αυτούς εκ του κόσμου, αλλά να φυλάξεις αυτούς εκ του πονηρού".
Ο Παύλος χρησιμοποιεί τη λέξη "χάρις¨σχεδόν τόσο συχνά όσο και το όνομα Χριστός` γι αυτό και χαρακτηρίσθηκε "απόστολος της χάριτος", όπως ο Ιωάννης "απόστολος της αγάπης". Με τη λέξη "χάρις" εκφράζεται η απολυτρωτική πράξη αγάπης του Θεού που εκδηλώνεται με το έργο του Χριστού μέσα στην ανθρώπινη ιστορία, κυρίως με το σταυρό και την ανάσταση Του. Ενώ τα έργα των ανθρώπων είναι τέτοια που τους οδηγούν αναπότρεπτα στην καταστροφή και στο θάνατο, ο Θεός τους δίνει χάρη και τους λυτρώνει.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΒΙΔΟΠΟΥΛΟΣ.'Επιστολή προς Εφεσίους"