Τζιχαντιστές: Το καταφύγιο των «χαμένων ψυχών» του 21ου αιώνα
Νεολαία από τη Δύση
Αλλαγή συνόρων και ιστορικού status quo
Συνεπώς, η κατεύθυνση της μάχης κατά του ΙΚ οφείλει να προϋποθέτει την ενίσχυση της κρατικής οργάνωσης στη Μέση Ανατολή. Ο κόσμος πρέπει να αποδείξει στα παιδιά από τις φτωχογειτονιές ότι τα κράτη που γεννήθηκαν στην περιοχή τον 20ο αιώνα, είναι βιώσιμα και αποτελεσματικά. Καταρχάς, ο κόσμος είναι απόλυτα σύμφωνος με αυτή την ιδέα. Το πρόβλημα είναι πως, ούτε η σοβιετική-ρωσική (στο εξής και η κινεζική) προσέγγιση που συνίσταται στην στήριξη των καθεστώτων, ούτε και η αμερικανική-ευρωπαϊκή που επικεντρώνει περισσότερο την προσοχή στην παρότρυνση για ανάπτυξη της κοινωνίας των πολιτών και οδηγεί στην κοινωνική πόλωση, δεν λειτουργούν αποτελεσματικά και είναι επείγουσα η ανάγκη επαναπροσδιορισμού τους.Αν πάρουμε τις πρώτες τέσσερις ομάδες που περιγράφηκαν, η προσοχή επικεντρώνεται σε ορισμένες. Για τις δυο πρώτες, το Ισλαμικό Κράτος αποτελεί μια εναλλακτική λύση στα χρεοκοπημένα καθεστώτα της Μέσης Ανατολής. Η εμφάνισή του δεν είναι απλά μια συνέπεια της Αραβικής άνοιξης, της κατάρρευσης της συμφωνίας Σάικς-Πικό (Sykes-Picot Agreement, μυστική γαλλο-γερμανική συμφωνία του 1916 για τον καταμερισμό των ζωνών επιρροής στη Μ. Ανατολή ύστερα από τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας), και της κρίσης κρατικής οργάνωσης στην περιοχή, αλλά είναι ακριβώς η προσπάθεια να προταθεί μια άλλη κρατική οργάνωση βασισμένη στην παραίτηση από την ιδέα του έθνους-κράτους, τη λησμονιά της αποικιοκρατικής κληρονομιάς, και την ανανεωμένη αντίληψη της μεσαιωνικής αραβικής μουσουλμανικής εμπειρίας.
Ωστόσο, η ενίσχυση της κρατικής οργάνωσης στην περιοχή και πολύ περισσότερο η αναζήτηση μιας νέας λογικής, είναι μια υπόθεση που θα χρειαστεί πολύ χρόνο και εγκυμονεί δυσκολίες. Όλα αυτά απαιτούν ουσιαστικά μια νέα πρόοδο, μια μετάβαση της Μέσης Ανατολής και του Δυτικού κόσμου σ’ ένα νέο σκαλοπάτι ανάπτυξης. Επομένως για την ώρα, λύση στο πρόβλημα του ΙΚ δεν υπάρχει, και στον κόσμο απομένει να παλέψει όχι με την ουσία αυτού του φαινομένου, παρά μόνο με τις συγκεκριμένες εκφάνσεις του υπό τη μορφή των προσφυγικών ρευμάτων, της σκληρότητας και της τρομοκρατίας.Διαφορετικά είναι τα πράγματα με τις δυο άλλες ομάδες (τους μουσουλμάνους μετανάστες και τους Ευρωπαίους που ασπάστηκαν το Ισλάμ). Γι’ αυτά τα άτομα που έρχονται στη Συρία και στο Ιράκ από την Ευρώπη, το βασικό είναι ακριβώς η ιδεολογική έλξη του ΙΚ. Σ’ αυτή την περίπτωση η αντιμετώπιση του ΙΚ απαιτεί από τη Δυτική κοινωνία τη διαμόρφωση μιας νέας πολιτισμικής λογικής.
0 Σχόλια